KatyPerry.com.pl | Jedyna polska strona internetowa poświęcona Katy Perry.

 

Katy Perry Polska to największy fanklub Katy Perry w Polsce. Naszym celem jest zapewnienie polskim fanom Katy rzetelnych informacji na temat wokalistki. Niniejsza strona ma charakter fansite. Wszelkie treści publikowane na serwisie posiadają swoje prawa autorskie, należące do ich pierwszych właścicieli. Zabrania się ich kopiowania bez zgody autora bądź nie podając źródła pochodzenia.
15 czerwca 2017
Post napisany przez: wwiaczek

Panna Perry, która wydała nowy album – „Witness”, mówi, że nie chce już być spienioną gwiazdą popu jak kiedyś i zamierza ujawnić swoje prawdziwe ja.




 Oszałamiający szeroki wachlarz świateł policyjnych machnął zachodnią część Highway w wilgotny czwartek w maju. Prezydent Trump odwiedzał wtedy U.S.S. Intrepid, warczący ruch uliczny na zewnątrz Javits Convention Center, towarzyszył Katy Perry, gdy wykonywała występ dla dla swojego nowego partnera – YouTube. Ostatnim razem była tam podczas nocy wyborczej, gdy przygotowywała się by wznieść toast za zwycięstwo przeciwniczki Donalda Trumpa.
Dla Panny Perry, która w otwarty sposób popierała kampanie Hillary Clinton, o imprezie z dnia 8. listopada wypowiedziała się, że przebiegła „z ludzi wyglądającymi luksusowo, pięknie i wysoko na ich koniach” wspominając o tym w wywiadzie sprzed kilku tygodni, po jej YouTube’owym kontrakcie. Nastrój szybko zmienił się, gdy zaczęły rozpowszechniać się słowa, że Hillary nie jest nawet w drodze na miejsce, 32-latka przyjęła to „traumatycznie”.

 „To było objawienie, to była ocena” powiedziała o stracie Hillary Clinton. Zaczęła wypijać jednym duszkiem napoje i wyciągnęła rękę do najbliższej osoby dla fizycznej podpory, którą była Lady Gaga również świętująca tam wybór pierwszej żeńskiej prezydent. „Gaga i ja spojrzałyśmy się na siebie, i byłyśmy jak *cenzura* to, musimy się dotknąć” powiedziała Perry.
I przez minutę, dwie największe wykonawczynie muzyki pop na świecie trzymały się za ręce.



 Przymierza nie są łatwe do sporządzenia w wielkiej stratosferze show biznesu, gdzie łokcie są często ostre. Pani Perry, która wydała czwarty album „Witness, „9 czerwca, stoi jako jeden z największych sukcesów w przemyśle, obok Madonny, Beyoncé i Taylor Swift. Sprzedała 6.5 milionów egzemplarzy albumu i niemal 71 milion cyfrowych piosenek w Stanach Zjednoczonych, zgodnie z Nielsen Music; 14 utworów znalazło się na liście przebojów Billboard Hot 100 hits; wykonywała na 2015 Super Bowl halftime show; i wylądowała w telewizji jako sędzia w „American Idol, „który ma wrócić we wrześniu na ABC.

 Ale powiedziała, że miała „przebudzenie/objawienie” podczas nocy wyborczej przywiązanej do mizoginii w jej przeszłości. I podejmuje usilny wysiłek by udowodnić, że ona nie jest taką samą Katy Perry jak przedtem, przerabiając swój wygląd, muzykę i przesłanie. Przez 96 godzin, ustalony termin do wydania albumu, szerzyła to przesłanie „jedność i łączność „przez obstrukcję parlamentarną organizując Live na YouTube – „Witness World Wide”, który został podzielony na wybrane segmenty (sesja terapeutyczna, rozmyślania, przeczyszczająca pogawędka z RuPaul) gdzie słowa „bezpieczne miejsce” pada bardzo często i Katy ćwiczy do piosenek z jej własnego albumu.




Przez zmienność Madonny od kobiecych gwiazd pop wymaga się aby pokazywały się w nowej odsłonie co kilka lat, ale nie ma gwarancji, że słuchacze zaakceptują zmiany. Dla panny Perry stawka nie może być wyższa. Wierzy w to, że teraz ujawnia swoje prawdziwe oblicze. Stara Katy Perry odeszła.
„Każdego dnia kiedy myślę, że coś wiem, wszechświat pokazuje mi, że muszę się jeszcze czegoś nauczyć,” takie słowa padły z jej ust w trakcie naszej rozmowy w biurze na Manhattanie. „Więc stoję dzisiaj tutaj, pewna bardziej niż kiedykolwiek, mówiąc, że nic nie wiem. Naprawdę nic nie wiem”. (Panna Perry często popada we frazesy, ale jest konsekwentna: Podczas transmisji na żywo nosiła koszulkę z napisałem „Nic Nie Wiem” w trakcie treningu jogi, a to stwierdzenie jest także w jej opisie na twitterze).

„Czuję się bardzo umocniona”, kontynuuje, „niezwykle wyzwolona, wyzwolona od utartego sposobu myślenia jaki miałam, wyzwolona duchowo, politycznie, seksualnie, wyzwolona od rzeczy które mi nie służą.”

Gwiazda powiedziała także, że przestała pić (na chwilę obecną) 15 stycznia, i uczestniczyła w grupowej terapii wraz ze swoją rodziną. Jej rodzice są pastorami i Panna Katy Perry, która urodziła się jako Katheryn Hudson została wychowana w konserwatywnej religijnej tradycji. „Poszłam w te ciemne miejsca których unikałam i wykopałam cały bród” powiedziała. „To nie było zabawne, ale zrobiłam to – wciąż to robię”.

Zmiana jest także tematem „Witness”, spoglądającego w głąb jej osoby, mniej popowego albumu który jest odejściem od jej dwóch poprzednich krążków, „Prism” (2013) i „Teenage Dream” (2010). Jest to jej pierwsza płyta bez długoletniego współpracownika Dr.Luke’a- „Musiałam opuścić gniazdo”, powiedziała; jednak odmówiła komentarza na temat kontynuacji współpracy z Szweckim twórcom Maxem Marinem.

Teraz przejęła nawet większą kontrolę nad sprawami kreatywnymi, na dokładkę dochodzą: duet Purity Ring (indie-pop), kompozytor Dustin O’Halloran (popularny dzięki „Transparent” produkcji Amazonu) i Angielski muzyk Jack Garratt tworząc wymarzoną paletę artystów z nutą klubowego brzmienia. Panna Perry była zawsze znana z niezawodnych singli, ale recenzje nie były jej przyjazne. Najlepszy singiel z albumu, „Chained to the Rhythm” osiągnął czwarte miejsce na liście przebojów.

Panna Perry powiedziała mi, że nie gra swojej muzyki dla swojej wytwórni Capitol Records, a dla siebie. „Lubię dawać jej wolność aby podążała za swoją wizją artystyczną i oczywiście w pełni wspieramy ją we wszystkich jej przedsięwzięciach”, powiedział Steve Barnett, kierownik i dyrektor generalny Capitol Records Music Group, dodając, że wyborów dotyczących muzyki i zespołu dokonała sama Perry- „Uważam, że zapracowała i zasłużyła sobie na to”.

Osoba odpowiedzialna za pomoc w tworzeniu wizji panny Perry jest Lauren Glucksman. Przy pracy nad albumem powierzono jej zadanie odnajdowania artystów i ich rozwój. Występuje w tej roli pierwszy raz (Wcześniej pracowała jako asystentka Ellie Goulding i była menadżerką autorki tekstów Banks). „ Mamy bardzo szczere i dobre relacje ze sobą, mamy podobny gust i finalnie widziałam swoja pracę jako próbę tłumaczenia tego co jest w jej głowie i sercu”, powiedziała Panna Glucksman. Obie panie oddały się słuchaniu elektronicznego popu, a Panna Perry wyjaśniła, że zdecydowała, że „Chcę przestać robić playlisty, chcę być playlistą”.





W zawiły świecie internetowego wsparcia fanów, surowe reakcje pojawiły się w samym centrum fanowskiej aktywności artystki. Fani byli zaniepokojeni zmianami które pojawiły się na płycie „Witness”, nakręceni na pannę Glucksman zażądali jej usunięcia z kręgu najbliższych współpracowników. (#WylaćLauren, napisała jedna bardzo krzykliwa osób na twitterze)

„Ludzie nie pozwalają innym rosnąć”, powiedziała Panna Perry. „Oni chcieliby kapsuły czasu, aby inni pozostali ciągle tacy sami, a my musimy tworzyć, wyobrażać sobie wszystko na nowo.”





Panna Pery nie musi żyć w domu wyposażonym w 41 kamer jak w Big Brotherze żeby być świadomą, że jest ciągle obserwowana. Ona ma dobrze znaną strategię aby doprowadzać paparazzi do frustracji (kiedy wychodzi z domu ubiera zawsze taki sam dres firmy Adidas aby sprawić, że jej zdjęcia bedą się gorzej sprzedawać), ale nie może to powstrzymać gapienia się które towarzyszy życiu codziennemu kiedy sprzeczasz się z inną bardzo znaną złotowłosą gwiazda pop, albo gdy spotykasz się ze sławnym aktorem który uwielbia serfować nago. Od momentu w którym postanowiła wspierać Clinton stała się celem prawicowych ruchów politycznych, ale gdy rozpoczęła promocję „Wintess” zaczęło się wydawać, że lewicowe środowiska także wyciągają noże z kieszeni.

Przez lata Panna Perry znosiła krytykę skierowaną na jej poprawność kulturową, za bycie zbyt seksowną w „Ulicy Sezamkowej”, czy randkowanie z Johnem Mayerem. Jednak w ciągu ostatnich kilku miesięcy, do pewnego stopnia niekonsekwentna natura jej albumu (szereg pomysłów, które nie do końca się łączą to jak podawanie głowy na tacy jak cześć „dzieła sztuki” w Amerykańskim Muzeum Sztuki Whitney) przecieka krwią do wody i rekiny- nie takie urocze jak Lewy rekin z Super Bowl- zaczynają się zbliżać.

Reakcje na ciągły napływ krytyki (nagłówek z artykuły dotyczącego Gali Met: “Katy Perry w Szkaradnym Stroju od Nienawidzącego Żydów Projektanta”) to „rozgrywka doprowadzająca do szaleństwa”, powiedziała. Odnosząc się do do tego co nazwała „dziwnym wyścigiem aby być najbardziej przebudzonym”, powiedziała, że, „Ludzie chcę żebyś coś wspierał , ale gdy już to robisz i nie robisz tego idealnie są gotowi pociągnąć Cie na dno”.

Nie trzeba długo czekać aby maszyna oburzenia zwiększyła obroty. Trzy dni przed naszym wywiadem, Panna Perry przywitała się ze mną w jej garderobie w „Saturday Nighy Live,” gdzie występowała w finale sezonu i zadała mi kilka pytań, utrzymując przy tym najbardziej przeszywający kontakt wzrokowy jakiego kiedykolwiek doświadczyłem, poza wizytą u okulisty, jej szerokie oczy płonęły przy akompaniamencie srebrnego brokatu.

W trakcie programu świetnie zaprezentowała się z najnowszym singlem „Swish Swish” razem z grupą drag queens i pozowała na bankietowym stole śpiewając „Bon Appetit” z grupą Migos. Następnie spędziła godzinę na przygotowaniach do afterparty, przytulała swojego maleńkiego pieska, Nuggeta; następnie pomaszerowała podziemnym parkingiem zatrzymując się przy automacie z przekąskami aby kupić Cool Ranch Doritos. Na imprezie można było ją łatwo zauważyć na parkiecie razem z Leslie Jones tańcząc do „Bang Bang” Jessie J i „That’s What I Like” Bruno Marsa – po prostu trzeba było spojrzeć na telefony trzymane wysoko w powietrzu, nagrywające jej każdy ruch.





„PRZE. ZABAWNIE”, zatwittowała Panna Perry na temat swojego występu do blisko 100 milionów obserwujących, dodając wykrzyknienie „dla mojej rodziny LGBTQ, dla wszystkich Queens & Migos za pokazanie jedności i szacunku”, ale internet już zdążył wytoczyć jej kilka zarzutów, miedzy innymi przywłaszczanie sobie kultury gejowskiej i celowe zmniejszenie liczby drag queens na scenie aby udobruchać grupę Migos, co w głowach krytyków sprawiło, że jest ona złą osobą.

„Intencje są najważniejsze”, powiedziała mi Panna Perry, powtarzając jak mantrę- „Wszystko co chciałam zrobić to zbudować most.”

Jednak Panna Perry ponosi część odpowiedzialności za dolewanie oliwy do ognia. Ogrom pracy nad promocją „Witness” oparł się na generującym nagłówki sporze: W „Carpool Karaoke” potwierdziła, że „Swish Swish” dotyczy trwającego trzy lata sporu z Taylor Swift. Panna Swift odpowiedziała jej przywracając swój katalog muzyczny do serwisów streamingowych w tej samym czasie w którym został wydany album „WItness”. Przy wszystkich wypowiedziach panny Perry o feminizmie i jedności to wydaje się być zwykłą bójką między dwoma kobietami. Zanim rozpoczęła się wielka transmisja na żywo, załagodziła ona swoje stanowisko, a podczas wykonywania piosenki w trakcie „Witness World Wide” zmieniła słowa piosenki na z „ Don’t you come for me” (Lepiej do mnie nie przychodź) na „God bless you on your journey.” (Niech Bóg Cię błogosławi na Twojej drodze)

Aby docenić jak Panna Perry przybyła do nas z „Witness” musicie zrozumieć jej związek z jej największym albumem „Teenage Dream”. Ta płyta miała pięć piosenek na pierwszym miejscu list przebojów, próbując pobić rekord Michaela Jacksona z płytą „Bad” i dodatkowo potwierdziła jej wizerunek uroczej, zabawnej, ale jednocześnie seksownej kobiety która śpiewa o miłości, imprezowaniu i wewnętrznej sile. Jej rozpromieniona osoba wykonała wykańczającą pracę wykonując światową trasę koncertową, zajmując się promocją w radiach i byciem fundamentem wartego miliony widowiska.

Dokument z trasy koncertowej wydany w 2012 roku pod tytułem „Katy Perry: Part of Me” pozwolił dostrzec nam jej obawy: Małżeństwo z komediantem Russellem Brandem popadało w ruinę pod ciężarem wielkiej sławy. „Byłam trochę jak jeleń w świetle reflektorów samochodu”, powiedziała. „Zadawałam sobie pytanie czy takie rzeczy dzieją się ludziom,. Czy to jest normalne?”



„Kiedy ludzie mówią o „Teenage Dream”, myślę sobie żeby wrócili do mnie jak już skończą i przeżyją to wszystko sami ponieważ to był bardzo emocjonalny okres. Było wspaniale i piękne, ale jednocześnie koszmarnie.

Część presji wynikała z podtrzymywania jej ultraseksownego wizerunku za który stworzenie Panna Perry jest częściowo odpowiedzialna.”Kiedyś bałam się intymności, używałam swojej seksualności aby przyciągnąć uwagę, robiłam to bo tylko tak potrafiłam to zrobić”, powiedziała. (Panna Perry której piosenka „I Kissed a Girl” została numerem jeden wytłumaczyła póżniej dlaczego tak bardzo ceni lesbijki: „Podziwiam to, że one robią to dla siebie. Nie robią tego, aby wpatrywali się w nie faceci”). Nietrudno jest przeczytać o jej problemach przy zmianie fryzury i wyborach stylizacji- strój który miała na sobie w trakcie finałowego koncertu transmisji na żywo zakrywał ją całą od stóp do głów- w odpowiedzi na to jak kiedyś nosiła stanik z bitą śmietaną w sprayu.

Panna Perry odbiera swoją zmianę z perspektywy swojej seksualności- nazywa to „pełnym wyzwoleniem seksualnym”- aby rozwiązywać problemy ze swoim ojcem. „Rzeczywistość jest taka, że w dniu wyborów obudziłam się,” powiedziała. „Zostałam obudzona przez wielkiego mężczyznę który nie widzi kobiet jako równe. To był, niestety, także główny motyw mojego wychowania w okresie dzieciństwa.”

Seksizm jest także powszechny w przemyśle muzycznym, gdzie w ubiegłym roku molestowanie i inne przestępstwa dosięgły ludzi najwyższej rangi- wysocy postawieni dyrektorzy jak L. A. Reid, wpływowy Dr. Luke, czy grupa tworząca indie rock PWR BTTM.

Kiedy ma potrzebę porozmawiać z kimś kto ją zrozumie, Panna Perry mówi, że zwraca się do Sii, piosenkarki i autorki tekstów która uzyskała ogromną kontrolę jak bardzo (albo w jej przypadku, jak mało) publiczność może zaglądnąć w jej życie prywatne. „Uważam, że aktualnie ona zmaga się ze swoimi starymi przekonaniami dotyczącymi własnej osoby i nawet w tych czasach i w jej wieku ścięcie włosów i posiadanie własnej opinii NIE JEST TYM CZEGO CHCĄ LUDZIE,” napisała Sia w wiadomości e-mail. „Oni chcieliby abyś robiła słodki pop i nie wychodziła przed szereg”. Dodając: „Ja ukrywam się za swoją peruką, kiedy ona zbiera ciosy za nas wszystkich… mniej odważnych… wiesz?”.





Widzowie Katy Perry w trakcie „Witness World Wide” zobaczyli Katy Perry z którą ja spędziłem kilka dni: towarzyska, emocjonalna, odważna, urocza i pełna sprzeczności.

W naszym wywiadzie oznajmiła, że oddaje się dialogowi, ale mówiła prawie w nieprzerwanym monologu. Często narzekała na internet ( dziki dziki zachód [WWW-wild wild west], dowcip który powtarzała w relacji na żywo za każdym razem gdy ją włączyłem), ale chlubi się największą liczbą obserwujących na Twitterze i pozwala swojej wirtualnej publiczności oglądać jak je, śpi i dzieli się swoją nową nauką w swojej transmisji reklamowo informacyjnej trwającej dziewięćdziesiąt sześć godzin. Powróciła do słów, że dobre rzeczy są „piękne”; pożądany partner to „człowiek jakości i równości” (dla publikacji powiedziała, że Orlando Bloom taki był, pan Mayer także, jak również i pan Brand, wszyscy „piękni na swój sposób”). Następnie powróciła do tematu który jest jej konikiem: rzeczy którą są „nieprawdziwe”.





„Wszystkie rozdania nagród są sztuczne,” powiedziała, „i wszystkie nagrody które wygrałam też takie są,” dodała, wyjaśniając, że one nie reprezentują publiczności. „One są tylko pewnego rodzaju ideami.”

Stara Katy Perry nie była idą, wyjaśniła, i nie umarła. „Nie zabiłam jej, ponieważ ją kocham i ona jest dokładnie tym co musiałam wtedy zrobić,” powiedziała. „Nie jestem kłamliwą gwiazdą, nie oszukuję ludzi, to po prostu byłam ja, a teraz jestem inna.”

Przebudzenie panny Perry zostało użyte jako strategia marketingowa przy promocji „Witness” i transmisja na żywo pokazywała jej autentyczność więc jeśli zdecydujesz się posłuchać o jej nowym punkcie widzenia to może polubisz „Power”. Na płycie jest ciągle wiele piosenek o jej związkach które sprawią, że fani będą zastanawiać się za którym ze swoich amantów tęskni bardziej niż go kochała, jednak siedem piosenek dotyczy wyłącznie jej nowego sposobu myślenia. Najbardziej bezpośrednia piosenka to „Bigger Than Me”, której przekaz celowo zbliżony jest do „Man in the Mirror” autorstwa Michaela Jacksona („Moja intuicja mówi mi, że jest większa misja którą muszę spełnić/ Wiec popycham swoje myśli w całkiem nowe miejsce”).

Pomimo, że pewne tematy są trudne i pełne emocji, Panna Glucksman opisała tworzenie „Witness” jako „najwspanialsze zawodowe doświadczenie którego doświadczyłam”, a Panna Perry powiedziała, że jest szczęśliwsza niż kiedykolwiek dotychczas.

„To niezbędna ewolucja której muszę się poddać,” powiedziała Panna Perry. „Wiem, że czasami wygląda to tak jakbym ciągnęła cementowe bloki, ale piramidy też były zbudowane w cementowych bloków- albo nie cementowych. Ale wiecie co staram się powiedzieć? W końcu tego dokonam.”


Źródło: New York Times.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *