KatyPerry.com.pl | Jedyna polska strona internetowa poświęcona Katy Perry.

 

Katy Perry Polska to największy fanklub Katy Perry w Polsce. Naszym celem jest zapewnienie polskim fanom Katy rzetelnych informacji na temat wokalistki. Niniejsza strona ma charakter fansite. Wszelkie treści publikowane na serwisie posiadają swoje prawa autorskie, należące do ich pierwszych właścicieli. Zabrania się ich kopiowania bez zgody autora bądź nie podając źródła pochodzenia.
WITNESS

WSTĘPNA WIADOMOŚĆ


Ta strona została stworzona, aby uporządkować informacje dotyczące albumu Katy Perry „Witness” (nazywanego dalej skrótem KP4), którego premiera odbędzie się 9 czerwca bieżącego roku. Jako że nie jest ona kopią/tłumaczeniem wpisu stworzonego przez zagraniczne portale, prosimy o uszanowanie naszej pracy przy tworzeniu tej zakładki. Jeśli podobają się Ci treści tu zawarte, nie kopiuj jej treści, lecz udostępniaj link.

Dołożyliśmy starań, aby znalazły się tu wszystkie najważniejsze wieści dotyczące KP4. Jeśli uważasz, że pominęliśmy coś istotnego, prosimy o kontakt przez wiadomość prywatną na Facebooku, abyśmy mogli uzupełnić tę podstronę.
 


 

WYDARZENIE PROMUJĄCE ALBUM



 


 

PODSTAWOWE INFORMACJE

  • Katy nie spieszyła się podczas prac nad albumem. W styczniu 2016 roku mówiła, że potrzebuje czasu, aby móc ewoluować. Piosenkarka zaznaczyła, że nie chce po prostu wykorzystać któregoś z obecnych trendów w muzyce.
  • Katy pracuje z nieoczekiwanymi przez nas autorami piosenek oraz producentami, dzięki czemu na płycie będziemy mogli znaleźć różne dźwięki.
  • Nawet jeśli utwór wyprodukowali producenci, z którymi Katy już wcześniej wielokrotnie procowała, można spodziewać się się po nim czegoś nowego. Wokalistka przyznała, że prosi ich, aby włączyli jej podkłady muzyczne, które zostały stworzone dla muzyków tworzących w zupełnie w innym gatunku niż ona, np. Three 6 Mafia.
  • W studiu z Perry pojawili się m.in. Kevin Garrett (który razem z Beyonce tworzył utwór „Pray You Catch Me”) oraz Jack Garratt (młody artysta, który wydał w zeszłym roku swój pierwszy album, „Phase”).
  • Na początku 2016 roku Katy zdradziła, że istotne jest dla niej, aby tworząc muzykę, która łączy ludzi, być wrażliwą i autentyczną. „Wiem, że to może brzmieć trochę zuchwale, ale chcę po prostu pozostać wierną sobie i przedstawić swoje przesłanie i spojrzenie na świat”.
  • Na nowym albumie mają znaleźć się różne rodzaje utworów, ale nie zabraknie też muzyki w stylu „starej, dobrej Katy Perry” (podobnej do „California Gurls” i „Teenage Dream”).
  • Katy napisała na album więcej piosenek niż się na nim faktycznie znajdzie. „Moim zdaniem trzeba napisać 3 piosenki, by zachować 1 dobrą i na tym albumie znajdą się tylko te najlepsze. Napisałam ich ponad 40!”
  • Perry nie będzie na siłę starała się powtórzyć sukcesów ery „Teenage Dream” czy „PRISM”. „Myślę, że teraz dla mnie ważnym jest odkrywanie siebie. Nie mogę ciągle się prześcigać, bo upadnę w pewnym momencie. Czasami nie da się już przebić swoich osiągnięć, bo jest się już zbyt wysoko. Jest tylko jeden Mount Everest, kiedy go zdobędziesz, musisz zastanowić się, gdzie chcesz iść dalej. Należy po prostu podążać w innym kierunku.” mówiła w 2015 roku wokalistka.
  • Rae Sremmurd napisał jeden utwór z Katy Perry.
  • Katy udostępniła na Twitterze cytat swojej przyjaciółki: „Możesz być zbyt artystyczny i stracić odbiorców albo możesz być zbyt skupiony na przebojach i stracić własną sztukę”. Można więc spodziewać się, że nowa płyta będzie więc kompromisem pomiędzy sztuką a komercją.
  • Piosenkarka zaczęła pisać piosenki na KP4 w czerwcu 2016 roku.
  • Piętnaście piosenek ze standardowej edycji albumu trwa w sumie 57 minut i 44 sekundy.
  • Album odzwierciedla zmiany, jakie zaszły w życiu Katy po skończeniu 30 roku życia.
  • Utwór o nazwie „Bigger Than Me” został zainspirowany wynikami wyborów prezydenckich w USA.

 


 

WYDANE JUŻ UTWORY


 

„Chained To The Rhythm”


 

„Bon Appetit”


 

„Swish Swish”


 


 

TRACKLISTA


 

  1. “Witness” (produkcja: Max Martin, Ali Payami; autorzy tekstu: Katy Perry, Max Martin, Savan Kotecha, Ali Payami) [niecenzuralne] [fragment 1]
  2. “Hey Hey Hey” (produkcja: Max Martin, Ali Payami; autorzy tekstu: Katy Perry, Max Martin, Sia Furler, Ali Payami & Sarah Hudson) [niecenzuralne]
  3. „Roulette” (produkcja: Max Martin, Ali Payami, Shellback; autorzy tekstu: Katy Perry, Max Martin, Ali Payami, Shellback, Ferras Alqaisi)
  4. “Swish Swish” feat. Nicki Minaj [niecenzuralne]
  5. “Deja Vu” (produkcja: Hayden James; autorzy tekstu: Katy Perry, Hayden James, Ferras Alqaisi, Thomas Stell) [fragment 1]
  6. “Power” (produkcja: Jack Garratt, autorzy tekstu: Katy Perry, Jack Garratt) [niecenzuralne] [fragment 1, fragment 2]
  7. “Mind Maze” (produkcja: Ali Payami, Puirty Ring; autorzy tekstu: Katy Perry, Ali Payami, Corin Roddick, Sarah Hudson, Megan James)
  8. “Miss You More” (produkcja: Ali Payami, Puirty Ring; autorzy tekstu: Katy Perry, Ali Payami, Corin Roddick, Sarah Hudson, Megan James)
  9. “Chained To The Rhythm” feat. Skip Marley
  10. “Tsunami” (produkcja: Mike Will Made It, Scooly; autorzy tekstu: Katy Perry, Michael Williams, Marcus Bell, Sarah Hudson, Mia Moretti) [fragment 1, fragment 2]
  11. “Bon Appetit” feat. Migos
  12. “Bigger Than Me” (produkcja: Puirty Ring; autorzy tekstu: Katy Perry, Sarah Hudson, Corin Roddick, Megan James, Oscar Holter)
  13. “Save As Draft” (produkcja: DJ Mustard, Max Martin, Twice as Nice, Elof Loelv; autorzy tekstu: Katy Perry, Elof Loelv, Noonie Bao, DJ Mustard, Max Martin, Twice As Nice) [niecenzuralne]
  14. “Pendulum” (produkcja: Jeff Bhasker; autorzy tekstu: Katy Perry, Jeff Bhasker, Sarah Hudson) [fragment 1]
  15. “Into Me You See” (produkcja: Hot Chip; autorzy tekstu: Katy Perry, Alexis Taylor, Joe Goddard, Ferras Alqaisi) [niecenzuralne]
  16. „Dance With The Devil”
  17. „Act My Age”

 
Dane dotyczące osób pracujących nad utworami pochodzą z iTunes.
Napisy fragment w kwadratowym nawiasie do odnośniki do filmików z Instagram Stories Katy Perry zawierających fragmenty utworów.
Utwory 16 i 17 będą dostępne JEDYNIE na edycji specjalnej albumu, dostępnej jedynie w sprzedaży fizycznej (nazywanej w innych państwach także wydaniem deluxe czy edycją Target). Nie będzie można ich znaleźć w serwisach streamingowych czy sklepach z muzyką cyfrową.
 


 

INFORMACJE O UTWORACH


 
Wiadomości pochodzą z listening party, które odbyło się 29 maja w Berlinie. Tłumaczenie zostało wykonane przez popheart.pl.

1. „Witness”. Wstęp do piosenki ostatecznie pozostał niezmieniony. Nie jestem pewien/pewna czy fragment tekstu „**** hit the fan” wciąż tam jest, prawdopodobnie umknął mi z ekscytacji. Pod koniec utworu dodano gwizdanie, które idealnie pasuje do całości kompozycji. Skrócili także końcówkę, podczas której była wyłącznie partia instrumentalna. O samym utworze Katy powiedziała, że jeszcze przed rozpoczęciem nagrań została zapytana przez swojego ówczesnego chłopaka o to, jaką piosenkę z nowego albumu zrealizuje jako pierwszą. Pisała tę kompozycję przez wiele tygodni albo nawet miesięcy i tak powstało „Witness”. Piosenka mówi o tym jak wielu z nas czuje się niewidzialnych i to, że każdy potrafi mówić nie oznacza, że każdy potrafi też słuchać.
2. „Hey Hey Hey”. Jeden z moich osobistych faworytów. Dość skoczny i dużo mniej obciachowy niż mogłoby się wydawać. W tekście Katy śpiewa coś o byciu lalką, a głównym motywem jest to, że [Katy] jest kimś więcej niż osobą dobrą tylko w jednej rzeczy. Ciężko było zrozumieć w pełni tekst, gdyż muzyka grała bardzo głośno, a ja byłem/am zajęty/a słuchaniem i tańczeniem.
3. Trzeci utwór Perry pominęła celowo – prawdopodobnie ma to być niespodzianka dla jej fanów, której nie chciała zepsuć.
5. „Deja Vu”. Słyszeliśmy jedynie refren, jednak partia instrumentalna idealnie dopełniła tekst. Katy nie powiedziała nic o tym utworze i szybko przeszła do kolejnego.
6. „Power”… czyli krążące po sieci „Goddess” pod innym tytułem. Mimo, że perkusja była trochę irytująca i przeszkadzała w odbiorze całości, to wciąż uważam, że to świetny utwór. Fragmenty dostępne w internecie pozostały niezmienione. Katy powiedziała, że piosenka nawiązuje do odzyskania mocy w przypadku, gdy ktoś nas źle traktuje i ogranicza, bo to my mamy moc.
7. „Mind Maze”. Jeden z najgorszych jak dotąd. Bardzo podobny do „Swish Swish”, ale nie zadziałał na mnie tak mocno jak pierwowzór. Mogę nie mieć racji, więc nie miejcie mi za złe.
8. „Miss You More”. Ballada. Pięknie zaśpiewana, ale nie jestem fanem/fanką ballad, więc wydała mi się po prostu nudna. „Kochałam Cię bardziej niż bym chciała” – mimo wszystko wzruszające. Katy wycierała oczy chusteczką, więc podejrzewam, że jej też udzieliły się emocje i utwór jest dla niej ważny.
10. „Tsunami”. „Płyń ze mną”? W tekście było coś takiego. Tekst mówi o kimś, kto jest dla niej jednocześnie marynarzem i kotwicą. W sieci piosenka funkcjonowała chyba jako „Dive” (prawdopodobnie chodzi o „Don’t Be Scared to Dive” – przyp.red.) Fantastyczny bit.
12. „Bigger Than Me”. Szczerze mówiąc nie brzmiało jakby miała w nim udział Sia. Katy nic o niej nie powiedziała, jednak momentami brzmiała dość… tropikalnie.
13. „Save As Draft”. Kolejny wolniejszy utwór, jednak absolutnie nie zapychacz. Nie wiedzieliśmy co oznacza to określenie, więc Katy wyjaśniła nam, że koncepcją było zapisanie maila w wersji roboczej zamiast wysyłania go do byłego partnera. Powiedziała, że piosenka znana była wcześniej jako „SAD” i zrobiła teatralną, smutną minę.
14. „Pendulum”. Fragment z sieci wciąż jest w refrenie. Piosenka w porządku, powtarzam, nie jest zła. Kilka sekund po puszczeniu Katy ją zatrzymała i zapytała czy wiemy o co chodzi w nazwie utworu, bo poprzedniego przecież nie rozumieliśmy. Powiedziała, że do niedawna sama nie wiedziała co to. Partia instrumentalna była naprawdę w porządku.
15. „Into Me You See”. Ballada, nie rozwija się w taneczny utwór, po prostu zwykła ballada. Przepiękna, partie instrumentalne przypominały mi „By the Grace of God”. Być może nie jest to jej ulubiona piosenka, ale z pewnością jest jej bliska, więc może jednak jest jedną z jej ulubionych?
 


 

ZAMÓW ALBUM W PRZEDSPRZEDAŻY


 

Edycja specjalna



 

Edycja standardowa



 

Wersja cyfrowa



 


 

JAK WPŁYNĄĆ NA SUKCES ALBUMU?


 
Najważniejszymi wyznacznikami popularności albumów w Polsce są OLiS oraz wyróżnienia przyznawane przez ZPAV.

OLiS – lista sprzedaży detalicznej, która powstaje w oparciu o dane sprzedaży sklepów uczestniczących w tym projekcie (najpopularniejsze sklepy siecowe to wcześniej wymienione Empik, Media Markt, Saturn).
Obecnie tworzone są dwie listy o tej nazwie: miesięczna oraz tygodniowa. Pierwsza z nich podsumowuje, jak sama nazwa wskazuje, sprzedaż w danym miesiącu. Druga natomiast od piątku do czwartku następnego tygodnia.

PODSUMOWUJĄC: Aby wpłynąć na wysoką pozycję „Witness” na OLiS trzeba zatem kupić album w wersji fizycznej w czerwcu, najlepiej od razu w pierwszym tygodniu sprzedaży, tj. 9 – 15 czerwca.
 
Wyróżnienia przyznawane są przez ZPAV według następujących zasad:
– informacja o sprzedaży produktów fizycznych czerpana jest raportu sprzedaży przygotowywanego na potrzeby listy OLiS,
– ze sprzedażą jednego albumu CD równoznaczna jest wartość przychodu 20 zł z pobrań cyfrowych któregokolwiek z tytułów albumu w formie pojedyncze nagranie audio (download), muzyka w tle (ringback tone), dzwonek telefoniczny wykorzystujący wyłącznie oryginalne nagranie (master ringtones), przychód przypisany z tytułu streamingu do danego utworu; sumowany jest przychód każdego z utworów występujących na albumie,
– aby album uzyskał wyróżnienie Złotej, Platynowej, a następnie Diamentowej Płyty musi osiągnąć kolejno następujące progi sprzedaży: 10 000, 20 000 i 100 000 sprzedanych kopii,
– za wielokrotność ilości sprzedaży wymaganej do otrzymania Platynowej Płyty przyznawana jest kolejna Platynowa Płyta (Podwójna Platynowa Płyta – 40 000, Potrójna Platynowa Płyta – 60 000, Poczwórna Platynowa Płyta – 80 000).

PODSUMOWUJĄC: Aby wpłynąć na otrzymanie przez „Witness” wyróżnienia, można m.in.: kupić album w jednym ze sklepów raportujących do OLiS, dokonać zakupu jego cyfrowej wersji (lub dokonać zakupu dowolnego utworu znajdującego się na albumie), odtwarzać album (lub jakąkolwiek piosenkę się na nim znajdującą) w serwisach streamingowych (Spotify, Deezer, Apple Music, Tidal, Google Play Music).